اوّل بیوگرافی بهنوش بختیاری بیوگرافی مهناز افشار

اوّل: بیوگرافی بهنوش بختیاری بیوگرافی مهناز افشار مادر بهنوش بختیاری بیوگرافی یکتا ناصر بازیگران معروف بهنوش بختیاری مهناز افشار بازیگران زن

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی همچنان به روال سابق، بیمه سلامت&quot، مصوبه مجلس جهت بیمه‌شدگان رایگان ، تمدید دفترچه &quot

    مدیرعامل شرکت بیمه سلامت با بیان اینکه رویکردمان در شرکت بیمه سلامت مدیریت هزینه است و این اقدام در دستورکارمان قرار گرفته، در توضیح کسری اعتبارات این شرکت گفت:

    همچنان به روال سابق، بیمه سلامت&quot، مصوبه مجلس جهت بیمه‌شدگان رایگان ، تمدید دفترچه &quot

    تمدید دفترچه "بیمه سلامت" همچنان به روال سابق/مصوبه مجلس جهت بیمه شدگان رایگان

    عبارات مهم : سلامت

    مدیرعامل شرکت بیمه سلامت با بیان اینکه رویکردمان در شرکت بیمه سلامت مدیریت هزینه است و این اقدام در دستورکارمان قرار گرفته، در توضیح کسری اعتبارات این شرکت گفت: در سال ۹۷ میزان زیان انباشته و بدهی ما به ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ میلیارد تومان زیاد کردن می یابد.

    به گزارش ایسنا، مهندس طاهر موهبتی در نشستی خبری گفت: یکی از چالش های جدی بیمه که بارها به آن اشاره شده است و منحصر به کشور عزیزمان ایران هم نیست، بحث تامین منابع مالی پایدار هست. البته این عنوان در شرکت بیمه سلامت زیاد مورد توجه قرار می گیرد؛ چراکه ۹۵ درصد منابع مان از سوی دولت تامین می شود.

    وی افزود: همین عنوان باعث شد که در سال های منتهی به سال ۹۵، زیان انباشته شرکت جدی شود؛ به طوری که اگر در سال ۹۵ اوراق همکاری به میزان ۸۰۰۰ میلیارد تومان چاپ نمی شد، بدهی و زیان انباشته شرکت بیمه سلامت به ۱۴ هزار میلیارد تومان زیاد کردن می یافت، ولی با چاپ اوراق همکاری زیان ما ۴۴۰۰ میلیارد تومان بود که ۱۰۷۰ میلیارد هم عدم وصولی داشتیم.

    همچنان به روال سابق، بیمه سلامت&quot، مصوبه مجلس جهت بیمه‌شدگان رایگان ، تمدید دفترچه &quot

    موهبتی با بیان اینکه در سال ۹۷ میزان زیان انباشته و بدهی ما به ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ میلیارد تومان زیاد کردن می یابد، ادامه داد: البته رویکردمان در شرکت بیمه سلامت مدیریت هزینه است و این اقدام در دستورکارمان قرار گرفته است و امیدواریم با این کار، این عدد ۹۰۰۰ میلیاردی کم کردن یابد. البته باید توجه کرد که آثار مدیریت هزینه طولانی مدت است و اثرش هم نهایتا ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود. بنابراین این اقدام هم نمی تواند کاستی های ذاتی بودجه ای ما را تامین کند.

    وی همچنین گفت: در حال حاضر علیرغم اینکه شرکت بیمه سلامت تخصیص ماه دوازدهم را دریافت کرده، ولی پرداخت مان در تیر ماه امسال هست؛ یعنی هشت ماه از سال ۹۶ باقی می ماند که با ماه نهایی سال ۹۶ تسویه می شود. البته جهت این هشت ماه، ماهی ۱۱۴۰ میلیارد تومان برایمان هزینه دارد که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان می شود و امیدواریم با مدیریت هزینه کم کردن یابد.

    مدیرعامل شرکت بیمه سلامت با بیان اینکه رویکردمان در شرکت بیمه سلامت مدیریت هزینه است و این اقدام در دستورکارمان قرار گرفته، در توضیح کسری اعتبارات این شرکت گفت:

    ماجرای اوراق خزانه

    موهبتی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مقرر شده است بود تا جهت سال ۹۷ مبلغ ۷۵۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی جهت شرکت بیمه سلامت چاپ شود، گفت: ولی بعد از رد کلیات بودجه مجددا این مصوبه به کمیسیون تلفیق رفت و قرار شد ۴۷۵۰ میلیارد تومان اوراق خزانه جهت شرکت بیمه سلامت چاپ شود تا بتوانیم بخشی از بدهی هایمان را از طریق آن پرداخت کنیم. این اوراق سالیانه با سود هشت درصد حساب می شوند و از طریق آنها می توانیم ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی هایمان را پرداخت کنیم.

    موهبتی تاکید کرد: البته ارائه اوراق به مراکز طرف قرارداد، ایده آل بیمه ها نیست؛ آیا که نمی توان به داروخانه ها یا مراکزی که اقتصاد کوچکی دارند اوراق پرداخت کرد، ولی بالاخره این عنوان انتخابی است میان هیچ پولی نداشتن و داشتن اوراق.

    همچنان به روال سابق، بیمه سلامت&quot، مصوبه مجلس جهت بیمه‌شدگان رایگان ، تمدید دفترچه &quot

    نگرانی هایمان بابت بودجه ۹۷ پابرجاست

    مصوبه مجلس جهت ۳۴میلیون بیمه شده است رایگان سلامت

    مدیرعامل شرکت بیمه سلامت با بیان اینکه رویکردمان در شرکت بیمه سلامت مدیریت هزینه است و این اقدام در دستورکارمان قرار گرفته، در توضیح کسری اعتبارات این شرکت گفت:

    مدیرعامل شرکت بیمه سلامت با بیان اینکه البته نگرانی های ما کماکان بابت بودجه ۹۷ پابرجاست ادامه داد: یکی از مصوبات مجلس در سال ۹۷ جهت شرکت بیمه سلامت، عدم مراجعه بیمه شدگان رایگان، به بخش شخصی هست. در سال ۹۶ هم مصوبه ای با این مضمون داشتیم ولی تلاش کردیم آن را به نحوی اجرا کنیم که حداقل تبعات را جهت بیمه شدگان در بر داشته باشد؛ بطوریکه این مصوبه در سال ۹۶ فقط مشمول بر صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان که ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده است دارد، بود. ولی با مصوبه مجلس در سال ۹۷ تمام بیمه شدگان رایگان که یک جمعیت ۳۴ میلیونی هستند، مشمول این مصوبه قرار می گیرند و صرفا باید به مراکز دولتی مراجعه کنند. البته ما در حین تصویب بودجه تلاش می کنیم تا این عنوان تبعات زیادی جهت بیمه شدگان نداشته باشد. البته معتقدیم که تسری این عنوان به همه بیمه شدگان مشکلاتی را برایشان ایجاد می کند و امیدوارم به گونه ای این مصوبه اجرا شود که تبعاتی جهت بیمه شدگان نداشته باشد، ولی اگر این مصوبه به تصویب نهایی مجلس برسد، قانون خواهد شد. بنابراین اگر بیمه شدگان رایگان بخواهند خدمات را در سطح بالاتر دریافت کنند و یا به بخش شخصی مراجعه کنند، باید در پرداخت حق بیمه همکاری داشته باشند. این اتفاقی است که در همه جای دنیا وجود دارد.

    ۱۱ درصد روستاییان توانایی پرداخت حق بیمه ندارند

    تمدید بیمه سلامت رایگان همچنان به روال سابق

    همچنان به روال سابق، بیمه سلامت&quot، مصوبه مجلس جهت بیمه‌شدگان رایگان ، تمدید دفترچه &quot

    موهبتی تاکید کرد: افرادی که از بیمه رایگان استفاده می کنند، کسانی هستند که بضاعت مالی جهت پرداخت حق بیمه ندارند. در حال حاضر ۱۱ درصد از روستاییان ما زیر خطی هستند که توانایی پرداخت حق بیمه ندارند، ولی می بینیم که ۱۰۰ درصد روستاییان تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند. البته تاکید می کنم که هیچ تغییری در بیمه رایگان اتفاق نیفتاده است و کماکان تمدید آن به روال سابق وجود دارد.

    تعهدات جدیدی که پولی بابت ارزش لحاظ نشد

    موهبتی در ادامه با اشاره به مصوبه دیگر مجلس مبنی بر خاص شدن چند بیماری و تحت پوشش قرار گرفتن بخشی از خدمات دارویی و درمانی نازایی گفت: طبق مصوبه مجلس از ردیف ۲۱۶ میلیاردی وزارت بهداشت که جهت حمایت از بیماران خاص بوده هست، چند بیماری دیگر نیز خاص آشنا شده است و دولت مکلف شده است که بخشی از هزینه های دارویی و درمانی نازایی را هم تحت پوشش قرار دهد و چند بیماری را هم خاص تلقی کند. این در حالیست که منابع جدیدی جهت این عنوان دیده نشده هست. یعنی تعداد جدیدی باید از سفره قبلی استفاده کنند و این عنوان باعث می شود که بیماران خاص قبلی هم متضرر شوند. بنابراین ما پیشنهاد دادیم که منابع جدیدی جهت این عنوان آینده نگری کنند، ولی محقق نشد. باید توجه کرد که با این اقدام یک انتظار عمومی ایجاد می شود. البته اصل کار بسیار ارزشمند هست، ولی به علت عدم تامین منابع تازه پرسشها پابرجا خواهد ماند. امیدوارم در دولت تصمیمی گرفته شود که نتیجه اش به گونه ای باشد که جهت بیماران شیرینی به دنبال داشته باشد. البته فقط پوشش بخشی از هزینه های دارویی و درمانی ناباروری به شرکت بیمه سلامت ارجاع شده است است.

    “ایجاد پایگاه بر خط بیمه شدگان” قانون شود

    وی با اشاره به مصوبه دیگر مجلس جهت شرکت بیمه سلامت مبنی بر ایجاد پایگاه بر خط بیمه شدگان گفت: امیدواریم این مصوبه به قانون تبدیل شود؛ آیا که به صراحت گفته کلیه صندوق ها و دستگاه های بیمه ای مکلفند اطلاعات برخط خود را در اختیار پایگاه جمعیتی شرکت بیمه سلامت قرار دهند و ما هم باید امکان دسترسی برخط آنها را ایجاد کنیم. از طرفی باید بتوانیم نظام استحقاق سنجی را پیاده کنیم که امیدواریم بتوانیم این کار را در حوزه خوابیدن و حداقل جهت احراز هویت در چند استان به صورت پایلوت انجام دهیم.

    مصوبه مجلس جهت برطرف همپوشانی های بیمه ای

    وی با بیان اینکه مصوبه دیگر مجلس جهت شرکت بیمه سلامت در زمینه برطرف همپوشانی های بیمه ای بوده هست، گفت: بر اساس این مصوبه، شرکت بیمه سلامت باید نسبت به از بین بردن همپوشانی ها اقدام کند. خوشبختانه دستورالعمل این کار را تدوین کردیم و همپوشانی های شرکت بیمه سلامت با شرکت تامین اجتماعی احصا شده است که بر اساس آن بالغ بر سه میلیون و ۷۰۰ هزار همپوشانی در بیمه شدگان فعال داشتیم که دو میلیون و ۵۰۰ هزار موردش در روستاییان هست. در عین حال از چند روش می توانیم نسبت به برطرف همپوشانی ها اقدام کنیم که در وقت صدور دفترچه اولیه، در وقت تمدید یا تعویض دفترچه می توان این اقدام را انجام داد. همچنین از آنجایی که بعضی دفترچه ها مدت اعتبارشان طولانی است می توان در وقت دریافت خدمت هم نسبت به برطرف همپوشانی اقدام کرد، ولی از آنجایی که فعلا نظام استحقاق سنجی نداریم امکان انجام این کار وجود ندارد، ولی به محض استقرار این نظام می توانیم در وقت دریافت خدمت هم نسبت به برطرف همپوشانی ها اقدام کنیم.

    وضعیت پرداخت های شرکت بیمه سلامت به طرف های قرارداد

    موهبتی راجع به میزان پرداخت مطالبات از سوی شرکت بیمه سلامت گفت: در شش ماهه اول سال ۹۶، ۲۴۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد و در شش ماهه دوم نیز ۸۲۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که این پرداختی ها فاصله یک ساله تاخیرها را به پنج ماه و در داروخانه ها به ۲.۵ ماه رساند. در حال حاضر در بخش شخصی و پاراکلینیکی تاخیر داریم که قبل از آخر سال خبرهای خوشی برایشان خواهیم داشت. همچنین قبل از آخر سال به داروخانه ها هم پرداخت هایی را انجام می دهیم ولی اولویت مان با بخش شخصی است آیا که نسبت به بخش دولتی تاخیر بیشتری دارند.

    کاهش بودجه ۹۷ بیمه سلامت

    موهبتی تاکید کرد: اگر بتوانیم در سقف اعتبارات مان خریدهای راهبردی انجام دهیم، بسیار مناسب هست. به هر حال در سال ۹۷ بودجه محدودی داریم و مفهومش این است که خرید خدمت مان در چهارچوب بودجه سال ۹۷ باشد. باید توجه کرد که بودجه سال ۹۷ شرکت بیمه سلامت نسبت به عملکرد بودجه ۹۶ کم کردن یافته است و نسبت به تخصیص بودجه ۹۶ هم سه الی چهار درصد کم کردن داشته ایم که این عنوان در خرید راهبردی برایمان مسئله ایجاد می کند. بنابراین اگر به ما کمک کنند تا خریدمان را در چهارچوب بودجه انجام دهیم، بسیار مناسب هست. نمی شود به بیمه بگوییم قانون را رعایت کند، ولی اسناد مراکز درمانی را هم به هر میزان که شد پرداخت کند. به علت همین کارها بوده که هر سال بیمه سلامت بدهی های چند هزار میلیاردی داشته است.

    وی افزود: اگر بخواهیم در بودجه سال ۹۷ خرید کنیم باید خریدهایمان را به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد از بخش های دولتی و غیر دولتی و شخصی کم کردن دهیم، ولی در این صورت جامعه دچار چالش می شود و اگر هم سقف را رعایت نکنیم صندوق هایمان دچار چالش خواهند شد و در هر دو صورت متهم می شویم. در عین حال باید توجه کرد که مدیریت هزینه هم نمی تواند این کم کردن بودجه ای را جبران کند. بنابراین امیدوارم بتوانیم تصمیمی بگیریم تا کارها مان به خوبی پیش رود. در این زمینه با انجمن ها، نظام پزشکی و … در جهت تمهیداتی جهت مدیریت هزینه گفت وگو می کنیم. به هر حال امیدوارم با رعایت قوانین، بتوانیم عالی ترین خدمات را جهت مردم و بویژه جهت اقشار محروم ارائه دهیم؛ آیا که نشانه غائی ما حفاظت مالی از افرادی است که توانایی مورد نیاز را ندارند.

    افرادی که توانایی مالی دارند، حق بیمه بپردازند

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت تصویب نهایی مصوبه مجلس مبنی بر عدم ارائه خدمت به بیمه شدگان رایگان در مراکز خصوصی، آیا این ظرفیت در مراکز دولتی جهت خدمت به این ۳۴ میلیون وجود دارد؟ گفت: قطعا مراکز دولتی ظرفیت خدمت به این جمعیت ۳۴ میلیونی را ندارد. به همین علت امیدواریم بتوانیم به گونه ای این مصوبه را پیش بریم که مشکلی جهت بیمه شدگان رخ ندهد. در این زمینه دستگاه های نظارتی باید منافع عمومی مردم را در نظر بگیرند. البته با این اقدام اتفاق خاصی در هزینه های ما رخ نمی دهد؛ آیا که ما در بخش شخصی هم تنها هزینه پایه را پرداخت می کنیم و ما به التفاوتش را خود مردم می دهند، ولی اگر این مصوبه باعث شود که بیمه شدگان رایگانی که توانایی مالی مورد نیاز را دارند، دفترچه بیمه ایرانیان را دریافت کنند و ماهانه ۲۰ هزار تومان پرداخت کنند، بسیار خوب هست؛ آیا که در این صورت منابع، ذخیره شده است و کیفیت خدمات بالاتر می شود. لیکن می توانیم به موقع بدهی هایمان را پرداخت کنیم. بنابراین این مصوبه می تواند چالش هایی را به خاص در بخش سرپایی ایجاد کند، ولی امیدوارم تدبیری کنیم تا حداقل زحمت را جهت مردم داشته باشد و به معیشت ارزش خدشه ای وارد نشود.

    وی تاکید کرد: انتظار داریم افرادی که توانایی مالی دارند بتوانند حق بیمه پرداخت کنند. البته در سال ۹۶ هم که مصوبه ای مبنی بر عدم دریافت خدمت از بخش شخصی از سوی بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت رایگان مطرح شد، بیماران خاص و داروخانه ها را استثناء کردیم تا چالش جدی رخ ندهد.

    موهبتی با تاکید بر لزوم متعهد شدن دستگاه های متفاوت به انجام وظیفه ارزش گفت: در حال حاضر ما 288 میلیارد تومان از آموزش و پرورش مطالبه داریم و هر چقدر هم نامه زدیم این بدهی پرداخت نشده، حال چقدر می توانیم خدمات را در صندوق بیمه کارکنان دولت ارائه دهیم. اگر آن ها را قطع کنیم منابع معلمان خدشه دار می شود و اگر قطع نکنیم چگونه صندوق هایمان را اداره کنیم. در حال حاضر مشکلی هم که در وزارت بهداشت ایجاد شده است ناشی از همین عنوان هست. به عنوان مثال بیمه های تجاری مطالبات وزارت بهداشت را نمی دهند. حال باید پرسید بیمارستان ها تا کی می توانند با این شرایط ارائه خدمت به مصدومان ترافیکی را ادامه دهند. بنابراین باید این پرسشها را حل کرد و دستگاه های نظارتی باید این مباحث را بررسی کنند. در عین حال یارانه های حوزه سلامت هم باید هدفمند شوند و به گونه ای باشد که فقط جهت محرومین هزینه شوند. باید از زمانی بترسیم که محرومان واقعی از ما ناراضی باشند.

    واژه های کلیدی: سلامت | رایگان | رایگان | مصوبه مجلس | تصویب بودجه | مدیریت هزینه | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار